حـــــــورانــه

دل سنگریست امن که با خدا بودن موجبش میشود. . .
سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۲۷ ب.ظ

شبیه مرغک زاری. . .


دلیل ناله من یک نگاه محبوب است

اگر نه درد غریبان دوا نمیخواهد 

شبیه مرغک زاری کز آشیانه بیفتد

جدا ز دامن مادر به دام دانه بیفتد
*
شبیه طفل جسوری که رنج داده پدر را
برای گریه اش اینک به فکر شانه بیفتد
*
درست مثل جوانی شرور و عاصی و سرکش
که وقت غصه و غربت به یاد خانه بیفتد
*
نشان گرفته دلم  را کمان ابروی ماهت
دعا بکن که مبادا دل از نشانه بیفتد
*
 همیشه وقت زیارت ، شبیه پهنه دریا
تمام صورت من در پی کرانه بیفتد
*
 شبیه رشته تسبیح پاره، دانه اشکم
به هر بهانه بریزد به هر بهانه بیفتد
*
ولیِّ عهد دلم نه ، تو شاه کشور قلبی
که با تو قصه جمشید، در فسانه بیفتد
*
خیال کن که غزالم بیا و ضامن من شو
بیا که آتش صیاد از زبانه بیفتد
*
الا غریب خراسان! رضا مشو که بمیرد
اگر که مرغک زاری از آشیانه بیفتد 
*
"محسن رضوانی"

 



نوشته شده توسط حورانه
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
حـــــــورانــه

اللهم ارزقــنا توفیق الشهادة فی سبیلک

***

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

ذکـــر دل
ذکر روزهای هفته
آیات نــــور
آیه قرآن
نـــوا
پیوندها

حـــــــورانــه

دل سنگریست امن که با خدا بودن موجبش میشود. . .

شبیه مرغک زاری. . .

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۲۷ ب.ظ


دلیل ناله من یک نگاه محبوب است

اگر نه درد غریبان دوا نمیخواهد 

شبیه مرغک زاری کز آشیانه بیفتد

جدا ز دامن مادر به دام دانه بیفتد
*
شبیه طفل جسوری که رنج داده پدر را
برای گریه اش اینک به فکر شانه بیفتد
*
درست مثل جوانی شرور و عاصی و سرکش
که وقت غصه و غربت به یاد خانه بیفتد
*
نشان گرفته دلم  را کمان ابروی ماهت
دعا بکن که مبادا دل از نشانه بیفتد
*
 همیشه وقت زیارت ، شبیه پهنه دریا
تمام صورت من در پی کرانه بیفتد
*
 شبیه رشته تسبیح پاره، دانه اشکم
به هر بهانه بریزد به هر بهانه بیفتد
*
ولیِّ عهد دلم نه ، تو شاه کشور قلبی
که با تو قصه جمشید، در فسانه بیفتد
*
خیال کن که غزالم بیا و ضامن من شو
بیا که آتش صیاد از زبانه بیفتد
*
الا غریب خراسان! رضا مشو که بمیرد
اگر که مرغک زاری از آشیانه بیفتد 
*
"محسن رضوانی"

 

۹۲/۱۱/۰۸ موافقین ۵ مخالفین ۰
حورانه

امام رضا(ع)

السلام علیک یاعلی بن موسی الرضا  (۷)

نشسته ام چو غباری به شوق اذن دخول
بیا بگو نتکانند پادری ها را ...
۱۰ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۰۴ سیدعلی حسینی
اگر پیراهن یوسف علاج چشم یعقوب است
علاج درد ما هم دیدن چشمان محبوب است

یاعلی
۱۰ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۳۶ فریاد بی صدا
سلام
دعوتید به:
حقیقت یا واقعیت؟
 سلام....
کمی برای دلمان....
************************
گریه جبرئیل....
گویند جبرئیل امین نزد یوسف پیامبر بود ، جوانی از آنجا می گذشت ... ؛
جبرئیل گفت این جوان را می شناسی؟ این همان کسی است که در نوزادی به پاکی تو شهادت داد و ماجرای زلیخا به نفع تو تمام شد ؛
یوسف دستور داد تا آن جوان را پیش او بیاورند و در حق او احسان فراوان کرد و به او هدایــای بی شماری داد و دستــور داد هر خواستــه ای دارد برآورده شــود ؛
در آن حال یوسف متوجه گریه جبرئیل شد و دلیل آن را پرسید ؛
جبرئیل گفت: ای یوسف ، تو عبد خدا هستی و در قبال کسی که در زمان نوزادی به پاکی تو شهادت داده چنین نیکی می کنی ، حال به من بگو حال بنده ای که در شبانه روز 5 باز نماز می خواند و در آن به پاکی خدا شهادت می دهد چگونه است و خدا با چنین بنده ای چگونه رفتار میکند ... !!!

پاسخ:
سلام
ممنون
۰۹ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۳۵ سفیـــر نـــور
سلام زیارت شهدا نصیبتون:)

التماس دعا
یازهرا(س)
پاسخ:
سلام
ان شاءالله
محتاج دعام
یاعلی
دلم به عشق تو تا آسمان هشتم رفت
نماز در حرمت "اهدنا" نمیخواهد ...
۰۸ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۲۸ سراجا منیرا
نگاه محبوب ...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">