حـــــــورانــه

دل سنگریست امن که با خدا بودن موجبش میشود. . .
چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۵۱ ب.ظ

شاید آخری. . .

 

درست زمانی که فکرشم نمیکنی؛

و از همه چیز بریدی

امام رضا پناهت میده...

اولیش 1 اسفند 92 بود و تا الان شد 12 تا...

12 بار زیارت "تنهایی"

اتفاقای زیادی تو این زیارت ها برام پیش اومد

بعضی هاش که قابل گفتنه. . .

 

زیارت دوم:

/داخل حرم/

فقط اندازه 15 دقیقه وقت داشتم و دیرم شده بود

هرطور شده خودمو به حرم رسوندم

رفتم داخل، وقت اذان هم نبود

با در بسته رو به رو شدم!!

همون موقع یه پست دربارش گذاشتم 

(+)

 

زیارت چهارم:

/ کفشداری حرم/

حرم شلوغ بود، منم منتظر بودم تا کفشمو تحویل بدم

یکی از خادم ها وارد کفشداری شد

قبل از شروع به کار و تحویل گرفتن کفش ها؛

دستش رو روی خاک های روی میز کشید و به صورتش مالید. . .

- یاد یه کلیپ صوتی افتادم که کفشدار حرم میگفت:

ما این خاک هارو به چشمامون میمالیم به امید اینکه یکی از این کفش ها برا امام زمانمون باشه

 (+)

 

زیارت پنجم:

/داخل حرم/

یه گوشه نشسته بودم و داشتم فکر میکردم و به اطراف نگاه میکردم؛

یه دختربچه ی سه چهار ساله اومد پیشم نشست

بهش کیک تعارف کردم و رفت پیش مامانش؛

بعد از چند دقیقه دوباره اومد پیشم:

- شما با مامانتون اومدید؟

- نه

- پس چی؟

- تنها. . .

رفت...

یک دفعه به طرز عجیبی دلم برای مامانم تنگ شد...

 

زیارت هفتم:

/حیاط حرم/

شب بود، هنوز یه ساعت وقت داشتم

بعد از زیارت اومدم بیرون و تو صحن ها داشتم قدم میزدم

از موضوعی خیلی ناراحت بودم و دلم شکسته بود..

اینقدر تو فکر رفته بودم که حواسم نبود کجام!!

چشمم خورد به یکی از تابلوهای تو حیاط:

- اذا نزلت بکم شدیدة فاستعینوا بنا

هرگاه برای شما پیشآمد سختی روی داد از ما کمک و یاری بجویید

(امام رضا علیه السلام)

حواسم جمع شد،

رفتم صحن انقلاب و به خودش پناه بردم...

 

زیارت نهم:

/قطار؛ تهران-مشهد/

 داخل کوپه یکی ار خادمای حرم امام رضا(ع) بودند و داشتند از خاطراتشون میگفتند:

- ما هرچی که تا حالا خواستیم از امام رضا گرفتیم؛

تا یه مشکلی پیش میاد فورا متوسل میشیم به امام و جواب میگیریم

الان پررو تر هم شدیم انتظار داریم قبل خروج از حرم، امام مشکلمونو حل کنن...

- یاد این حدیث افتادم:  «شِسْعُ نَعْلِکَ» بند کفشت را هم ازخدا بخواه

 

زیارت یازدهم:

/ داخل حرم؛ روی پله ها، رو به روی ضریح /

سرم پایین بود و طبق معمول داشتم اتفاقات گذشته و حال رو تو ذهنم مرور میکردم؛

و تو فکر این بودم که چطور تو این یکی دو هفته اتفاقای به ظاهر خوبی پشت هم داره برام میفته

و نگران. . . !!!

که ایندفعه قراره چی پیش بیاد !!!

سرمو آوردم بالا؛

چشمم به یکی از نوشته های روی دیوار افتاد

دیواری که همیشه بهش تکیه میدادم و با امامم حرف میزدم

نوشته ای که تابحال ندیده بودمش!!!

آیه ی قرآن بود...

وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ 

آروم شدم و بازم به خدا توکل کردم

 

/زیارت سیزدهم/

دارم میرم؛

شاید آخریش باشه

شاید از این به بعد امام رضا جور دیگه ای منو بخواد

دلم تنگ میشه برای این تنهایی ها...

 

چیزی که تو همه ی زیارت هام مشترک بود:


وقت ورود به حرم تو هوایی ام آقــــا

وقت خروج تازه زمین گیر می شوم ...



نوشته شده توسط حورانه
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
حـــــــورانــه

اللهم ارزقــنا توفیق الشهادة فی سبیلک

***

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

ذکـــر دل
ذکر روزهای هفته
آیات نــــور
آیه قرآن
نـــوا
پیوندها

حـــــــورانــه

دل سنگریست امن که با خدا بودن موجبش میشود. . .

شاید آخری. . .

چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۵۱ ب.ظ

 

درست زمانی که فکرشم نمیکنی؛

و از همه چیز بریدی

امام رضا پناهت میده...

اولیش 1 اسفند 92 بود و تا الان شد 12 تا...

12 بار زیارت "تنهایی"

اتفاقای زیادی تو این زیارت ها برام پیش اومد

بعضی هاش که قابل گفتنه. . .

 

زیارت دوم:

/داخل حرم/

فقط اندازه 15 دقیقه وقت داشتم و دیرم شده بود

هرطور شده خودمو به حرم رسوندم

رفتم داخل، وقت اذان هم نبود

با در بسته رو به رو شدم!!

همون موقع یه پست دربارش گذاشتم 

(+)

 

زیارت چهارم:

/ کفشداری حرم/

حرم شلوغ بود، منم منتظر بودم تا کفشمو تحویل بدم

یکی از خادم ها وارد کفشداری شد

قبل از شروع به کار و تحویل گرفتن کفش ها؛

دستش رو روی خاک های روی میز کشید و به صورتش مالید. . .

- یاد یه کلیپ صوتی افتادم که کفشدار حرم میگفت:

ما این خاک هارو به چشمامون میمالیم به امید اینکه یکی از این کفش ها برا امام زمانمون باشه

 (+)

 

زیارت پنجم:

/داخل حرم/

یه گوشه نشسته بودم و داشتم فکر میکردم و به اطراف نگاه میکردم؛

یه دختربچه ی سه چهار ساله اومد پیشم نشست

بهش کیک تعارف کردم و رفت پیش مامانش؛

بعد از چند دقیقه دوباره اومد پیشم:

- شما با مامانتون اومدید؟

- نه

- پس چی؟

- تنها. . .

رفت...

یک دفعه به طرز عجیبی دلم برای مامانم تنگ شد...

 

زیارت هفتم:

/حیاط حرم/

شب بود، هنوز یه ساعت وقت داشتم

بعد از زیارت اومدم بیرون و تو صحن ها داشتم قدم میزدم

از موضوعی خیلی ناراحت بودم و دلم شکسته بود..

اینقدر تو فکر رفته بودم که حواسم نبود کجام!!

چشمم خورد به یکی از تابلوهای تو حیاط:

- اذا نزلت بکم شدیدة فاستعینوا بنا

هرگاه برای شما پیشآمد سختی روی داد از ما کمک و یاری بجویید

(امام رضا علیه السلام)

حواسم جمع شد،

رفتم صحن انقلاب و به خودش پناه بردم...

 

زیارت نهم:

/قطار؛ تهران-مشهد/

 داخل کوپه یکی ار خادمای حرم امام رضا(ع) بودند و داشتند از خاطراتشون میگفتند:

- ما هرچی که تا حالا خواستیم از امام رضا گرفتیم؛

تا یه مشکلی پیش میاد فورا متوسل میشیم به امام و جواب میگیریم

الان پررو تر هم شدیم انتظار داریم قبل خروج از حرم، امام مشکلمونو حل کنن...

- یاد این حدیث افتادم:  «شِسْعُ نَعْلِکَ» بند کفشت را هم ازخدا بخواه

 

زیارت یازدهم:

/ داخل حرم؛ روی پله ها، رو به روی ضریح /

سرم پایین بود و طبق معمول داشتم اتفاقات گذشته و حال رو تو ذهنم مرور میکردم؛

و تو فکر این بودم که چطور تو این یکی دو هفته اتفاقای به ظاهر خوبی پشت هم داره برام میفته

و نگران. . . !!!

که ایندفعه قراره چی پیش بیاد !!!

سرمو آوردم بالا؛

چشمم به یکی از نوشته های روی دیوار افتاد

دیواری که همیشه بهش تکیه میدادم و با امامم حرف میزدم

نوشته ای که تابحال ندیده بودمش!!!

آیه ی قرآن بود...

وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ 

آروم شدم و بازم به خدا توکل کردم

 

/زیارت سیزدهم/

دارم میرم؛

شاید آخریش باشه

شاید از این به بعد امام رضا جور دیگه ای منو بخواد

دلم تنگ میشه برای این تنهایی ها...

 

چیزی که تو همه ی زیارت هام مشترک بود:


وقت ورود به حرم تو هوایی ام آقــــا

وقت خروج تازه زمین گیر می شوم ...

السلام علیک یاعلی بن موسی الرضا  (۳۲)

دلم حرم می خواهد
دلم فقط نگاهی می خواهد آقا
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
همه ش عالی بود :'(
دلم شکست...

پاسخ:
سلام
دعاگو بودم
دعام کن :(
۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۵ ارحم الرحماء
زیارت چهارم و هفتم +++

- خوش به سعادتتان ... ماه شعبان ... 
التماس دعا
۰۳ تیر ۹۳ ، ۱۵:۰۸ امیرابوالفضل علوی
دیروز از هر چه بود گذشتیم، امروز از هر چه بودیم گذشتیم، آنجا پشت خاکریز بودیم اینجا در پناه میز، دیروز دنبال گمنامی بودیم امروز مواظبیم ناممان گم نشود، جبهه بوی ایمان میداد اینجا ایمانمان بو میدهد، آنجا روی درب اتاقمان می نوشتیم یا حسین(ع) فرماندهی از آن توست الان می نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید. الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم.
"شهید شوشتری"
۰۳ تیر ۹۳ ، ۱۳:۴۳ مـَـ ه جَـبـیـטּ
دلم عادت کرده ب دلتنگی ...
پاسخ:
... :(
امام روح اله رحمه الله علیه  می‌فرمایند:
 «اگر نبود در ادعیه الّا دعاى مناجات شعبانیه، کافى بود براى اینکه امامان ما، امامان بحقند؛ آنهایى که این دعا را انشا کردند و تعقیب کردند.
تمام این مسائلى که عرفا در طول کتابهاى طولانى خودشان یا خودشان میگویند در چند کلمه مناجات شعبانیه هست، بلکه عرفاى اسلام از همین ادعیه و از همین دعاهایى که در اسلام وارد شده است از این‌ها استفاده کرده اند

حسرت خوردم

همین

پاسخ:
:)
۰۱ تیر ۹۳ ، ۱۷:۴۰ زائر آسمان ...
دل دادگی هایت مستدام
و عاشقانه
و خدایی
پاسخ:
سلام
ممنونم
ان شاءالله به زودی روزی شما بشه..
همچنین عزیزم
التماس دعا
هنوز منتظریم با دلی هوایی
۰۱ تیر ۹۳ ، ۱۱:۵۱ سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
دلم خورشید می خواهد، هوای گنبدت کرده، دو باره برنگشته دل، هوای مشهدت کرده

کبوتروار می آیم به آب و دانه ای دلخوش
عطش دیده، ترک خورده، به سقاخانه ای دلخوش
دلم خورشید می خواهد، هوای گنبدت کرده
دو باره برنگشته دل، هوای مشهدت کرده ...

سلام زیارتتون قبول

برای هم دعا کنید ...
پاسخ:
سلام
ممنونم
ان شاءالله به زودی روزی شما بشه..
محتاجم به دعا
۰۱ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۵ محب علی(ع)

ابر و باد و مه و خورشید و من و چرخ و فلک

آه آقا! نفس چندنفر دست شماست؟...

شهید چمران ره :

خدایا من کوچکم ، ضعیفم و ناچیزم ، پرکاهی در مقابل طوفانها هستم ؛ به من دیده ای عبرت بین ده تا ناچیزی خود را ببینم و عظمت و جلال تو را براستی بفهمم و بدرستی تدبیر کنم.

خدایا دلم از ظلم و ستم گرفته است ؛ تو را به عدالتت سوگند می دهم که مرا در زمره ستمگران و ظالمان قرار نده.

خدایا می خواهم فقیری بی نیاز باشم که جاذبه های مادی زندگی مرا از زیبایی عظمت تو غافل نگرداند.

خدایا خوش دارم گمنام و تنها باشم تا در غوغای کشمکشهای پوچ مدفون نشوم.
دل تنگم برای نفس کشیدن در حرم 
خوش به سعادتتون ...
پاسخ:
سلام
ان شاءالله به زودی روزی شما بشه..
التماس دعا
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۹ کنیز ولایی یوسف زهرا(عج)
سلام

سلام ما را به آقای مهربانی برسون خواهر.

یا مهدی(عج)
پاسخ:
سلام
چشم :)
نشسته ام چو غباری به شوق اذن دخول
بیا بگو نتکانند پادری ها را ...

سلام
خوش به سعادتتون

زیارت آقا دل و آروم می کنه
پاسخ:
سلام
ممنونم
بله...
ان شاءالله به زودی روزی شما بشه..
التماس دعا
آمده ام شاه پناهم بده 
خط امانی ز گناهم بده
(یاحق)
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۷ سمیه ناصری
هدر وبلاگ رو خیلی دوست دارم
پاسخ:
اوهوم... :)
یک اشخاصی هستند که از این چاه [نفس] بیرون آمده‌اند، هجرت کرده‌اند
انشاالله از جز این گروه باشیم.
پاسخ:
ان شاءالله...
۳۰ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۲ فانوس جزیره
سلام علیکم
خوش به سعادت شما ..
دعایی هم برای ما بکنید لطفا

پاسخ:
سلام
حتما...
ان شاءالله به زودی روزی شما بشه..
محتاجم دعا
سسلام.
باپست میوه زندگی درخدمتم.

غیبت مارا ببخشید.
ای قوم بدانید بر این شانه سری هست

وقتی ک سری هست دل با جگری هست

من حیدری ام شیعه جان بر کف مولا

بر قلب من از جانب مولا نظری هست

رگ های مرا خون ابوالفضل گرفته

دستم ک شود قطع بر این شانه پری هست

یک خیمه پر از شور محرم دل ماهاست

جایی ک حسین است یقینا خبری هست

مشتاق به نی رفتن سرهای بلندیم

بر نیزه همیشه سر ما را هنری هست

اینجا نه بقیع است ک تخریب توانند

هر وقت بیایید در اینجا خطری هست

با آل علی هر که درافتاد ورافتاد

داعش چه سگی بوده و داعش چه خری هست...

شعری از حمیدرضا برقعی که با حال و هوای این روزها مأنوس است.

باز از بام جهان بانگ اذان لبریز است
مثنوی باردگر از هیجان لبریز است

دشمن از وادی قرآن ونماز آمده است
لشکر ابرهه از سوی حجاز آمده است

صبرکن! سنگ که سجیل شود می فهمید
آسمان غرق ابابیل شود می فهمید….

هان بترسید که این لشکر بسم الله است
هان بترسید که طوفان طبس درراه است

صبراین طایفه وقتی که به سر می آید
دگر ازپیروجوان معجزه برمی آید

بانگ هیهات حسینی است رسیده است از راه
هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله

۳۰ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۰۲ رها پاک سرشت
دلم برای همه ی گل یاس ها باغچه ی مادر بزرگم تنگ شده......

سلام بروزم

http://samrafen313.blog.ir/post/119
۲۹ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۲۷ سوخته دلان
سلام
خیلی قشنگ بود
با همه بی سر و پایی به حرم راهم داد
بس که این شاه کریم است کریم است کریــــم
السلام علیک یاعلی بن موسی الرضا

اللهم ارزقنا حــــرم ...

التماس دعا
پاسخ:
آمین...
زیبا بود
۲۸ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۴ سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
دلم برای تو پر می کشد امام غریب

غمت ز سینه شرر می کشد امام غریب

زیارت تو که فوق همه زیارت هاست

دل مرا به سفر می کشد امام غریب

نگاه حسرت زائر به دیده منت

ز خاک پات اثر می کشد امام غریب

غبار جلوه نورانی قدمگاهت

چه سرمه ای به بصر می کشد امام غریب

چه نعمتی است که شوق زیارت حرمت

مرا به دیده تر می کشد امام غریب

چه با صفاست که آغوش مهربانی تو

مرا همیشه به بر می کشد امام غریب

فدای خوی رئوف تو ای گل زهرا

که دست مهر به سر می کشد امام غریب

چه باغبان نجیبی که با نوازش خود

ز خار خسته ثمر می کشد امام غریب

همین که خسته ز باب الجواد می آیم

شب دلم به سحر می کشد امام غریب

لبم ز بوسه خاک قدوم بی بهره است

که نقش بوسه  به در می کشد امام غریب

دل رمیده شبیه کبوتری خسته

ز صحن قدس تو پر می کشد امام غریب

تو آن رئوف تر از مادر و پدرهایی

که ناز را به نظر می کشد امام غریب

نگاه تشنه گواهی دهد که کار آخر

ز جام عشق تو سر می کشد امام غریب

فدای سینه سوزان زهر خورده تو

که سخت آه جگر می کشد امام غریب

۲۸ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۰ سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
سلام.
وبلاگ گروه فرهنگی منتظران ظهور افتتاح شد...http://montazeranezohoor313.blog.ir/
هر روز با مطالب زیبا و جذاب و نکته های اخلاقی به روزیم...
منتظر نظرات و حضور گرم شما.
التماس دعای فرج و شهادت
یا علی مدد
۲۸ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۵۷ همسایه خدا
به به....عجب زیارت هایی..این شاالله این زیارتم به یاد موندنی بشه هم برای تو وهم برای امام رضا دعا کن اقا ماروهم بطلبه...برای دل ابری ماهم دعا کن.....خیلی مطلب زیبایی بود...یاعلی
۲۸ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۷ افسر ولایی مهدی(عج)
سلام همسنگر.
متن زیبایی بود. ان شاءالله زیارت نصیبتان بشه.
سپاس از حضورتان. با پست های جدید به روزیم.
پست جنجالی امروز "دو کلام حرف حساب با خواهرای دینی خودم"
منتظر حضورتان هستیم.
التماس دعای فرج + بصیرت + اخلاص + شهادت.
یـ مهدی(عج) ـا

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">